A Google mély kapcsolata Kínával varázsolja a technokráciát

üresKínai toll madarak. Wikileaks Common
Kérjük, ossza meg ezt a történetet!
image_pdfimage_print
Eric Schmidt az Alphabet, Inc-et irányítja, amely a Google anyavállalata. Schmidt az elit háromoldalú bizottság tagja, amely az 1976 óta Kínát ápolta olyan technológiára, amely uralja a világot. Így azt várhatjuk el, hogy a Google Kínában való részvétele mélyen átalakító jellegű legyen - és valójában az! Az eredeti háromoldalú partnerek, akik Kínát indukálták, Henry Kissinger, Zbigniew Brzezinski, Jimmy Carter és Walter Mondale volt. ⁃ TN szerkesztő

A Google elemezte a pekingi székhelyű weboldalon szereplő keresési kifejezéseket, hogy segítsen feketelisták kialakításában egy cenzúrázott keresőmotor számára, amelyet Kínában indít el, a The Intercept bizalmas dokumentumai szerint.

A cenzúrán dolgozó mérnökök mintavételt végeztek a 265.com webhelyen, amely a Google tulajdonában lévő kínai nyelvű internetes címtárszolgáltatás.

A Google.com-tól és a többi Google-szolgáltatástól, például a YouTube-tól eltérően, az 265.com-ot Kínában nem blokkolja az ország úgynevezett Nagy Tűzfal, amely korlátozza a kommunista párt rezsim által nemkívánatosnak tartott webhelyek elérését.

Az 265.com-ot Cai Wensheng, a „kínai webmesterek keresztapjaként” ismert kínai vállalkozó alapította az 2003-ben. A Google 2008-ben szerzett a weboldal, amelyet jelenleg leányvállalatként működtet. A nyilvántartások azt mutatják, hogy az 265.com webhelyet a Google szerverein tárolják, de annak fizikai címe a „Beijing Guxiang Information and Technology Co.” név alatt található, amely egy pekingi Haidian kerület északnyugati részén található irodaházból származik.

Az 265.com hírfrissítéseket, linkeket tartalmaz a pénzügyi piacokra vonatkozó információkhoz, valamint olcsó járatok és szállodák hirdetéseit. Ezenkívül olyan funkcióval is rendelkezik, amely lehetővé teszi az emberek számára webhelyek, képek, videók és egyéb tartalmak keresését. Az 265.com webhelyen bevitt keresési lekérdezéseket azonban a Baidu felé irányítják, a kínai legnépszerűbb keresőmotorra és a Google fő versenytársára az országban.

Úgy tűnik, hogy a Google az 265.com-ot tényleges mézeskalácsként használta a piackutatáshoz, tárolva a kínai felhasználók kereséseivel kapcsolatos információkat, mielőtt eljuttatta volna őket a Baidu-hoz. A Google az 265.com használatával betekintést nyújt a mögötte lévő mechanikába a tervezett kínai cenzúrájú keresési platform, Dragonfly kódnévvel, amelyet a vállalat az 2017 tavasz óta készít.

Miután összegyűjtötte a 265.com webhelyről származó mintákat, a Google mérnökei felhasználták azoknak a webhelyeknek a felsorolására, amelyeket az emberek látni fognak a kereséseikre. A Dragonfly fejlesztői egy „BeaconTower” nevű eszközt használtak annak ellenőrzésére, hogy a webhelyeket nem blokkolta-e a nagy tűzfal. Összeállították a tiltott webhelyek ezreinek listáját, majd beépítették ezeket az információkat a Google keresőmotorjának cenzúrált verziójába, hogy ez automatikusan manipulálja a Google eredményeit, és a felhasználók számára megmutatott első oldalról kitörölje a Kínában tiltott webhelyekre mutató linkeket.

A dokumentumok és a Dragonfly projektet ismerő emberek szerint a Google programozók és mérnökök csapata már létrehozta a cenzúrázott keresőmotor működő változatát. A Google azt tervezi, hogy kínai keresési platformját hozzáférhetővé kell tenni egy egyéni Android-alkalmazáson keresztül, amelyek különféle verzióit „Maotai” és „Longfei” -nek hívták, a The Intercept-nek. először jelentették múlt hét.

Az alkalmazást úgy tervezték, hogy kiszűrje a Kína tekintélyelvű kormányának érzékenynek ítélt tartalmát, például információkat a politikai ellenfelekről, a szólásszabadságról, a demokráciáról, az emberi jogokról és a békés tiltakozásról. A cenzúrázott keresőalkalmazás „feketelistára veszi az érzékeny lekérdezéseket”, így az „egyáltalán nem jelennek meg eredmények”, amikor az emberek bizonyos szavakat vagy kifejezéseket írnak be a belső Google-dokumentumok szerint.

A The Intercept által megtekintett dokumentumok arra utalnak, hogy a Google keresési projektet egy másik vállalkozás részeként hajtják végre, feltehetően Kínában székhellyel, mert a Kínában szolgáltatásokat nyújtó internetes társaságok törvényi előírásoknak vannak kitéve szerverük és adataik működtetésére. központok az országban. Januárban a Google megállapodást kötött a kínai céggel Tencent, amely szerint a Google akkoriban lehetővé tenné számára, hogy „jobb termékek és szolgáltatások építésére összpontosítson”. Egy hat amerikai szenátor kétoldalú csoportja kéri a Google vezérigazgatóját Sundar Pichai elmagyarázni, hogy a Tencent-üzlet kapcsolódik-e a cenzúrázott keresési alkalmazáshoz.

Nem egyértelmű, hogy a Google társvállalata a közös vállalkozás részeként képes-e egyoldalúan frissíteni a feketelistákat. A The Intercept által megtekintett dokumentumok azt állítják, hogy a „közös vállalat képes” weboldalak feketelistára és „érzékeny lekérdezésekre”.

A projekttel ismerős egyik forrás elmondta a The Intercept-nak, hogy a Google azt tervezi, hogy a partnervállalat számára biztosítja az „alkalmazásprogramozási felületet” vagy API-t, amelyet potenciálisan feketelistára felsorolt ​​szavak vagy kifejezések hozzáadásához használhat. A forrás szerint úgy vélik, valószínű, hogy a harmadik féltől származó vállalat képes lesz „frissíteni a feketelistát a Google jóváhagyása nélkül”, bár a forrás nem tudta ezt bizonyosan megerősíteni. Az API részleteiről korábban nem számoltak be.

Olvassa el a teljes történetet itt ...

Csatlakozz a levelező listánkhoz!


avatar
Iratkozz fel
Értesítés